Hívj minket!
+36 30 135 5898

Sauleck (3086 m)
4 nap

A Mallnitz mellett található 3086 m magas Sauleck nyáron és télen is megközelíthető túracélpont az Alpokban. Nyáron a Sauleck klettersteigen (D/E), vagy a normál úton, télen a (hótalpazás szerelmeseinek) a Dösner see megkerülésével lehet feljutni a csúcsra.

Túraprogram

1. nap:
Egyéni kiutazás Magyarországról. (Budapest-Mallnitz: kb. 600km) Megérkezés Mallnitzba (1191m), szállás elfoglalása (helyi panzió).

2. nap:
Felmászunk az Arthur von Schmid Haus-ba (2281m). Menetidő: 6-7 óra.

3. nap:
Korai indulással Sauleck klettersteigen (D/E) felmászunk a csúcsra (3086m), majd miután kigyönyörködtük magunkat a panorámában és magunkhoz vettük a visszaúthoz szükséges energiaforrásokat a normál úton visszamegyünk az Arthur von Schmid Haus-hoz, ahol az éjszakát töltjük. Menetidő: 8 óra. Téli túra esetén a hóviszonyoktól függően a normál úton, vagy a Dösner see megkerülésével jutunk fel a csúcsra.

4. nap:
A reggeli órákban lesétálunk Mallnitzba, majd egyénileg hazautazás. Menetidő 6 óra

Túra nehézsége

Kondíció: wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw

Szükséges felszerelés

Eső, hideg és szél ellen védő ruházat, kamásli, túrabakancs, sí-, és napszemüveg, fényvédő krém, termosz, elsősegély csomag, fejlámpa, kb. 40 literes hátizsák, bivakzsák, túrabot, hótalp, lavinaeszközök (lavina jeladó, lavinaszonda, hólapát).
Gleccserjáró felszerelés (sisak, beülő, jégcsákány, hágóvas, 2 db HMS karabiner, kötél, stb.).

A gleccserjáró felszerelést, a hótalpat és a lavinaeszközöket mi biztosítjuk a túra során!

Létszám

A minimális létszám 3 fő, a maximális létszám 5 fő vezetőnként.

Ár

63.000,- Ft

Sauleck (3086 m)
4 nap

Ár tartalmazza

A hegyi vezetés díját, a túravezető(k) szállással kapcsolatban felmerült költségeit, valamint a technikai felszerelés (sisak, beülő, kötél, karabinerek, stb.) bérleti díját.

Ár nem tartalmazza

Az utazási költséget oda-vissza (kb. 35.000 Ft), az út és autópályadíjakat, a szállás költségét, valamint az étkezést és a biztosítást.
A közölt árak tájékoztató jellegűek és változhatnak. A helyszínen fizetendő költségek változásáért és bővüléséért a TrekWolf Kft. nem tud felelősséget vállalni.

Utazás

Egyéni kiutazás Magyarországról. A legcélszerűbb autóval utazni. Ha valaki egyedül utazna vagy éppen nincs autója, azokat igyekszünk „összehozni", az egyazon autóban ülők pedig elosztják egymás közt az utazás költségeit. A túravezető utazását a résztvevők biztosítják.

Szállás

Egy éjszaka Mallnitzban, helyi panzióban, és két éjszaka az "Arthur von Schmid Haus" menedékházban.

Biztosítás

Ehhez a túránkhoz az EUB Nívó, vagy Top utasbiztosítását ajánljuk Sport Extra kiegészítéssel.

Biztosítást itt tudok kötni.

Túravezetők

Pecsők István

2002-ben kezdtem el mászni az olasz Júliai-Alpokban, ahol egy menedékházban a 'Rifugio Corsi'-ban dolgoztam. A hely 2,5 óra kapaszkodásra van a legközelebbi parkolótól, és paradicsom a sziklamászók számára. A ház üzemeltetője és barátai (barlangi mentők, hegyivezetők) voltak első oktatóim és mászótársaim. 10 év itt, egyre jobban elkötelezett a mászás iránt, kerestem a lehetőséget, hogy megosszam a benne talált örömömet és tapasztalataimat.
Itthon, már magyar nyelven a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudomyányi Karának Továbbképző Intézetében szereztem hegymászó/sziklamászó sportedzői képzettséget.

Képzettségek:
• Vizsgázott hegymászó
• Hegymászó sportedző - OKJ (Testnevelési Egyetem, 2011)
Tagja az alábbi szervezeteknek:
• Üveghegy Sportegyesület (ÜSE)
• Magyar Hegymászó Oktatói Kollégium (MHOK)
• Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség (MHSSz)
• Oesterreichischer Alpenverein (OeAV)

Turos Attila

1973-ban születtem Siófokon, majd a pécsi egyetemi éveket követően Budapesten telepedtem le. Nős vagyok és egy 10 éves kisfiú apukája. Sportpályafutásom első 30 évében asztaliteniszeztem, majd néhány év hosszútáv és terepfutás után 2013-ban kezdtem hegyet, majd később sziklát mászni. Mászásaim elsősorban az Alpokra és a Tátrára korlátozódtak. Rendszeresen teljesítménytúrázom 20-50 km-es távokon, kül- és belföldön egyaránt.

Képzettségeim:

JAMES

OeAV

További információk

A téli túra során a ház téli szállásán lehetséges az alvás, ahol lehet fűteni, és takarók is vannak, de a fázósabbaknak jól jöhet a hálózsák is.

Három vagy több jelentkező esetén más időpontban is indítjuk a túrát!

A magashegyi túra az indításához szükséges minimális létszám (3 fő) meglétét követően, és csak akkor indul, ha a meteorológiai előrejelzés az adott térségre kedvező. Amennyiben az adott területre vonatkozó lavinajelzés 3-as, vagy attól magasabb, akkor a túrát szintén egy későbbi, egyeztetett időpontra napoljuk el.
A résztvevők felkészültségi szintjéhez és az időjárási viszonyokhoz mérten a túravezető némileg módosíthatja a programot.