Hívj minket!
+36 30 135 5898

Észak-Afrika csúcsa: Toubkal
7 nap

Jebel Toubkal, azaz a 4167m magas Toubkal-csúcs mind az Atlasz hegység, mind Marokkó, és egyúttal egész Észak-Afrika legmagasabb pontja. Az ország névadó városától, Marrakech-től 65km-re délre fekszik, a hegy nevét viselő nemzeti parkban (Al Haouz megye). A trekkingtúrák kedvelőinek nagy kedvence volt és lesz ez a csúcs, hisz megmászása komolyabb technikai tudást nem igényel. A csúcsáról jó időben gyönyörű kilátás nyílik a teljes Magas-Atlasz hegyláncra. A hegy nyugodt környezete kellemes otttartózkodást ígér, továbbá a természet és a nyugalom kedvelőinek biztos célpontot kínál.

Túraprogram

1. nap

Érkezés Marrakechbe. Transfer a régi városrészben fekvő Hotel Riad szállodába, ahol az éjszakát töltjük.

2. nap

Reggel elhagyjuk Marrakecht, és gyönyörű marokkói tájakon áthaladva megérkezünk túránk kiindulópontjához. Itt csatlakozik hozzánk a szakácsunk és az öszvérek is innentől kísérnek minket utunkon. Áthaladunk Imioughlad településen, és lassan megkezdjük az első hágó irányába az emelkedést. A 2000m magasan fekvő hágóról kiváló kilátás nyílik a Tigouga és Taroudant régiókra, és az északra fekvő Angour hegyre. Ebéd után érkezünk Tizi Oussem faluba és egy berber házban alszunk. A napi túra időtartama: 4h30m

3. nap

Tizi Oussem (1800m) – Tizi Mzik (2289m) – Imlil (1740m). Elkirándulunk egy kis vízeséshez Azib Tamsoulte mellett, majd visszatérünk, hogy átkeljünk a Tizi'n Mzik hágón (2500m). Imlil városánál (1740m) rátérünk a fő Toubkal völgyre, ahol egy falusi vendégházban töltjük az éjszakát.

4. nap

Imlil (1740m) – Chamharouch – Toubkal Menedékház (3200m). Ezen a napon fokozatosan emelkedünk a Toubkal-völgyben, keresztülmegyünk a Sidi Chamarouchban zarándokfalun, és végül megérkezünk a Toubkal menedékházhoz (3200m). Az éjszakát Neltner házban töltjük. Napi menetidő: 4-5 óra.

5. nap

Toubkal Menedékház – Toubkal csúcs (4167m) – menedékház (3200m). Ez a csúcstámadás napja. Miután már 4 napja túrázunk a Toubkal Nemzeti Parkban, megszereztük a megfelelő akklimatizációt, ezért jó eséllyel vágunk neki a csúcsnak. Napkeltekor indulunk, és mintegy 3-4 óra mászást követően elérjük Észak-Afrika legmagasabb pontját. Gyönyörködünk a csodálatos kilátásban, ami egyúttal feledteti velünk a korai kelést és a fáradalmakat. Kis pihenést követően megkezdjük az ereszkedést az "alaptáborba", a menedékházba, ahol az ebédet elköltjük, majd az éjszakát is eltöltjük. Napi menetidő: kb. 6 óra.

6. nap

Toubkal Menedékház – Imlil – Marrakech. Lesétálunk a hegyről Imlil településre, ahol megebédelünk, majd visszautazunk Marrakechbe. Az éjszakát a Hotel Riadban töltjük.

7. nap

Marrakech repülőtér, és hazautazás egyénileg.

Túra nehézsége

A program megfelelő akklimatizációt biztosít, és mivel a hegy megmászása komolyabb technikai tudást nem igényel, ezért a magashegyi és trekkingtúrák kedvelőinek ajánljuk.

Technika: wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw

Kondíció: wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw

Szükséges felszerelés

Eső, hideg és szél ellen védő ruházat, kamásli, túrabakancs, napszemüveg, fényvédő krém, elsősegély csomag, fejlámpa, 35 literes hátizsák, túrabot.
Gleccserjáró felszerelésre (beülő, hágóvas, kötél, stb.) időjárás függvényében lehet szükséges. Erről az utazás előtt tájékoztatjuk utasainkat.

A gleccserjáró felszerelést mi biztosítjuk Magyarországon, vagy bérelhető a helyszínen saját költségre.

Létszám

A minimális létszám 5 fő, és a maximális létszám 10 fő vezetőnként.

Ár

195.000,- Ft

Észak-Afrika csúcsa: Toubkal
7 nap

Előleg

85.000,- Ft, amely jelentkezéskor esedékes.

Fennmaradó összeg

110.000,- Ft, amely az utazás előtt 30 nappal esedékes.

Ár tartalmazza

A hegyi vezetés és a szervezés díját, a vezető(k) utazással és szállással kapcsolatban felmerült költségeit, valamint a technikai felszerelés magyarországi bérleti díját.

Ár nem tartalmazza

A résztvevők kiutazásának, szállásainak és étkezésének  költségeit, valamint a biztosítás díját.

Utazás

Egyéni kiutazás Magyarországról, melyet azonban segítünk koordinálni, hogy lehetőleg egyszerre legyen az érkezés.

Szállás

Szállodában, menedékházban, esetenként helyi falusi házban. A szállásköltségek éjszakánként és személyenként 20-35 EUR között változnak, azonban egyedi igények esetén ettől magasabbak is lehetnek.

Időjárás

Utazásunk során alapvetően hegyvidéki térségeket érintünk, ahol az időjárás meglehetősen változékony lehet. A Toubkal időjárása jellegzetes magashegyi. Szinte pillanatok alatt lehet az alsóbb részeken eső, a felsőbb részeken pedig hóvihar vagy napsütés. A völgyekben nappal 15-25 C-ra lehet számítani, viszont a Toubkal akár –10 C-ig is lemehet a hőmérséklet éjszakára, nappal ott –2 és +5 C körül várható! Előfordulhat erős szél, amely jelentősen befolyásolhatja a hőérzetet.

Biztosítás

Kötelező!
Szeretnénk figyelmedet felhívni arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás.

Bővebben a biztosító szolgáltatásairól a honlapjukon olvashatsz: www.eub.hu

Túravezetők

Pecsők István

2002-ben kezdtem el mászni az olasz Júliai-Alpokban, ahol egy menedékházban a 'Rifugio Corsi'-ban dolgoztam. A hely 2,5 óra kapaszkodásra van a legközelebbi parkolótól, és paradicsom a sziklamászók számára. A ház üzemeltetője és barátai (barlangi mentők, hegyivezetők) voltak első oktatóim és mászótársaim. 10 év itt, egyre jobban elkötelezett a mászás iránt, kerestem a lehetőséget, hogy megosszam a benne talált örömömet és tapasztalataimat.
Itthon, már magyar nyelven a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudomyányi Karának Továbbképző Intézetében szereztem hegymászó/sziklamászó sportedzői képzettséget.

Képzettségek:
• Vizsgázott hegymászó
• Hegymászó sportedző - OKJ (Testnevelési Egyetem, 2011)
Tagja az alábbi szervezeteknek:
• Üveghegy Sportegyesület (ÜSE)
• Magyar Hegymászó Oktatói Kollégium (MHOK)
• Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség (MHSSz)
• Oesterreichischer Alpenverein (OeAV)

Turos Attila

1973-ban születtem Siófokon, majd a pécsi egyetemi éveket követően Budapesten telepedtem le. Nős vagyok és egy 10 éves kisfiú apukája. Sportpályafutásom első 30 évében asztaliteniszeztem, majd néhány év hosszútáv és terepfutás után 2013-ban kezdtem hegyet, majd később sziklát mászni. Mászásaim elsősorban az Alpokra és a Tátrára korlátozódtak. Rendszeresen teljesítménytúrázom 20-50 km-es távokon, kül- és belföldön egyaránt.

Képzettségeim:

OeAV

További információk

Oltások, gyógyszerek, higiénia

Kötelező oltást Marokkóban nem várnak el a beutazótól, de van néhány javasolt oltás amelyekről az OEK honlapján találsz részletes információkat. A higiéniás szint sok helyen elég alacsony lehet. Kéztörlőt és kézfertőtlenítő krémet célszerű hoznod. A városokban van angol WC és fürdési lehetőség, de a túra során néhol csak az arab világban jól bevált „medvetalp" lesz elérhető. Hozz magaddal láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldót, akár többféle hasmenés elleni szert, egy tekercs WC papírt, ragtapaszt, sebfertőtlenítő szert, fáslit.

Marokkóba az EU állampolgárai vízum nélkül beutazhatnak.