Hívj minket!
+36 (70) 422 3709

Wildspitze, 3772 m
3 nap

Ötztal – az Inn folyó legnagyobb mellékvölgye – közel 60 km hosszúságban nyúlik dél felé, az Alpok főgerince alá. A völgyben az utolsó falu Vent, Ausztria egyik legmagasabban fekvő települése, amely népszerű kiindulópont olyan nagy csúcsokra, mint az ötezer éves „Ötzi"-ről elhíresült Similaun, vagy a Wildspitze, amely a Grossglockner után Ausztria második legnagyobb hegycsúcsa, de szívesebben emlegetik Tirol legmagasabbjaként. A Wildspitze északi falának első megmászója dr. Déchy Mór volt három társával együtt 1874-ben.

Túraprogram

1. nap:
Kiutazás egyénileg Magyarországról.
Autóval: Budapest – Hegyeshalom – Wien – Salzburg – Innsbruck – Langenfeld – Vent (1900 m)
Távolság: kb. 850 km
Menetidő: kb. 9 óra + a pihenések
Találkozó a felvonóállomás melletti parkolóban 16.00-17.00 óra között, ahonnan ülőlifttel a Stablein állomásig (2356 m) megyünk. Innen kb. 1,5 óra gyalogolással érjük el a Breslauer menedékházat (2844 m), ahol az éjszakát töltjük.
Szállás: a Breslauer menedékházban (2844 m), DAV

2. nap:
Breslauer menedékház (2844 m) – Wildspitze (3772 m) – Vernagt menedékház (2755 m) / Breslauer menedékház (2844 m)
Hajnali indulással a Breslauer menedékháztól a Mitterkarjoch (3468 m) hágón keresztül kb. 3,5-4 óra alatt érjük el a Wildspitze 3772 méter magas csúcsát, majd a Brochkogeljoch (3423 m) hágón keresztül a Vernagtferner gleccseren lemegyünk a Vernagt menedékházhoz (2755 m), ahol az éjszakát töltjük. Alternatív útvonal: a csúcsról az eredeti úton visszatérünk a Breslauer menedékházhoz, és ott töltjük az éjszakát.
Menetidő: kb. 8 óra
Szállás: a Vernagt menedékházban (2755 m), DAV

3. nap:
Vernagt menedékház (2755 m) – Rofen (2011 m) – Vent (1900 m)
Miután elfogyasztottuk reggelinket, kb. 3,5 óra alatt leérünk a Ventben parkoló autóinkhoz, majd egyénileg utazunk haza.

Túra nehézsége

Wildspitze mászás: PD, I-II, 30 fok

Technika: wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw

Kondíció: wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw wolf paw

Szükséges felszerelés

Eső, hideg és szél ellen védő ruházat, kamásli, túrabakancs, napszemüveg, fényvédő krém, elsősegély csomag, fejlámpa, 35 literes hátizsák, túrabot.
Technikai felszerelés: gleccserjáró felszerelés (sisak, beülő, hágóvas, jégcsákány, kötél, stb.).

A szükséges technikai felszerelést mi biztosítjuk a túra során!

Létszám

A minimális létszám 3 fő, a maximális létszám 4-5 fő vezetőnként.

Ár

60.000,- Ft

Wildspitze, 3772 m
3 nap

Ár tartalmazza

A hegyi vezetés díját, a vezető(k) felvonóval és szállással kapcsolatban felmerült költségeit, a technikai felszerelés bérleti díját.

Ár nem tartalmazza

A résztvevők útiköltségét, a túravezető útiköltségét (a túravezető is az utasokkal utazik ki a telekocsi rendszerben, azonban a ráeső költségeket az utasok állják, az üzemanyagköltség /Budapest – Vent – Budapest: kb. 1700 km/ és az autópályadíj összesen kb. 57.000 Ft/autó), az esetlegesen felmerülő parkolások díját Ventben (4 EUR/autó/nap), a felvonó (12 EUR) és a szállás költségét (amely összesen kb. 40 EUR/fő), valamint az étkezést és a biztosítást.
A közölt árak tájékoztató jellegűek és változhatnak. A helyszínen fizetendő költségek változásáért és bővüléséért a TrekWolf Kft. nem tud felelősséget vállalni.

Utazás

Egyéni kiutazás Magyarországról. A legcélszerűbb autóval kiutazni (Budapest – Hegyeshalom – Wien – Salzburg – Innsbruck – Sölden – Vent: kb. 850 km). Ha valaki egyedül utazna vagy éppen nincs autója, azokat igyekszünk „összehozni", az egyazon autóban ülők pedig elosztják egymás közt az utazás költségeit.

Útvonaltervező:

Szállás

2 éjszakát menedékházakban töltünk, ahol pokrócot általában biztosítanak a vendégek számára, azonban egy vékony hálózsák vagy egy hálózsák bélés nagymértékben növelheti komfortérzetünket.
A menedékházak rendelkeznek étteremmel, ahol reggelizhetünk és vacsorázhatunk.

Időjárás

Aktuális időjárás.
Webkamera

Biztosítás

Ehhez a túránkhoz az EUB Top, vagy a Top Extra utasbiztosítását ajánljuk Sport Extra kiegészítéssel.

Sport-Extra biztosítást szeretnék kötni

Túravezetők

Fülöp Tibor

1971-ben születtem. Síelni 6, barlangászni 9 éves koromban kezdtem el, hegymászással 11 éves korom óta foglalkozom. 1987-től hegymászó oktatóként tevékenykedtem nyári és téli alapfokú, valamint magashegyi sziklamászó tanfolyamokon. Tagja voltam az expedíciós (1989-1992) és a sportmászó (1992) válogatott keretnek. Expedíciót vezettem (1989. Pamír), részt vettem a II. Magyar Tien-san Expedícióban (1990) és indultam sportmászó Világ Kupa futamon is (1992. Zürich). Emlékezetes túráim közé tartozik a Mont Blanc téli keresztezése 1989-ben és 1992-ben, valamint a Pallavicini-folyosó szóló mászása 1991 nyarán.

Képzettségek:

• alapfokú hegymászó tanfolyam
  • alapfokú téli magashegyi tanfolyam
  • alapfokú barlangász tanfolyam
  • vízjégmászó tanfolyam
  • trepnis tanfolyam
  • lavinamentő tanfolyam
  • középfokú túravezető
  • sportrekreációs sportoktató
Mátéka László

1972-ben születtem Budapesten. Kisgyerekkorom óta járom a természetet kis hazánkban és Európa számos országában. 13 évesen kezdtem a Magas Tátra csúcsait járni, először a turista, majd a mászóutakon. Jártam az Alpok 3-4 ezer méteres csúcsain és egyre inkább megkedveltem a téli kihívásokat. 1989-ben elvégeztem az alapfokú sziklamászó tanfolyamot. Azóta jónéhány téli mászáson vagyok túl a Magas Tátrában, Szlovéniában és a Rax sok kötélhosszas falain. Leginkább a kombinált, mix mászásokat kedvelem. Legtávolabbi utam során az iráni Demavandra jutottam el.
1989-ben csatlakoztam a Myotis Barlangkutató Egyesülethez, amelynek azóta is tagja vagyok, illetve pillanatnyilag az egyesület vezetőségi posztját töltöm be. Több tanfolyamot végeztem, köztük 2016-ban a Barlangi Túravezetői fokozatot. Jártam a Magyar, Erdélyi, Szlovák és Szlovén karsztterületek barlangjaiban, az ukrán gipszhátság több óriás barlangjában és a Krím-félsziget zsombolyaiban.

További információk

Három vagy több jelentkező esetén más időpontban is indítjuk a túrát!

A túra az indításához szükséges minimális létszám (3 fő) meglétét követően, és csak akkor indul, ha a meteorológiai előrejelzés az adott térségre kedvező.